Hur man fördriver tiden

Igår ägnade jag en timme på jobbet åt att rätta till bilder som såg alldeles för gula ut. Men hur jag än gjorde fick de ändå blåstick i tryck-pdf: en (enkelt uttryckt: i tryck kommer bilderna att se blåa ut). Väldigt frustrerande! Jag var redo att ge upp när min datorskärm plötsligt skuggades av att någon gick förbi bakom mig. Under två sekunder såg de gula bilderna perfekta ut. Det visade sig att solen studsade från den vita väggen bakom mig till skärmen och förvanskade färgerna.

Man kan se det som att jag slösade bort en timme på att försämra bilder som var bra från början. Men för mig är glaset halvfullt. Jag ser det som att det blev en timme närmare hemgång.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Underbart bra synsætt.. =) "Det blir vad man gør det till" =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback