Across the universe

Häromdagen tittade jag på Kobra, som handlade om musikaler. Det var intressant att se, eftersom de inte enbart pratade om de mest kända musikalerna. Det mest spännande var dokumentärfilmsmusikalerna. Hur kan det gå ihop? är nog den mest logiska frågan, men tydligen genomförde filmaren ett antal intervjuer med personer, som sen någon gjorde om till låtar. Sedan fick de intervjuade framföra sina berättelser igen, fast sjungande. Spännande koncept som jag aldrig hört talas om förut.

Några klipp från filmen Across the universe visades också, vilket påminde mig om att jag faktiskt har tänkt att se den. Jag såg om filmen på Oprah och fastnade såklart genast för den. En två timmar lång musikvideo med bara Beatles-låtar. Den måste vara bra! Att regissören dessutom har designat vissa kostymer till musikalen the Lion King är ju inte heller någon nackdel.

Något annat intressant som framkom i Kobra var att många av regissörerna bakom musikalfilmer inte alls gillar musikaler i verkligheten. Med andra ord, jag kan aldrig regissera en musikal. Lika bra att stryka det yrket från listan då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback