Vem är Oscar?

image11Det är lite mindre än en månad kvar till årets Oscarsgala och det är dags att börja förbereda sig. Jag ska göra ett nytt försök att åtminstone se filmerna i "bästa film"-kategorin. Det borde jag klara av.

Hittills har jag sett
Försoning och den var något av en besvikelse. Inte så att den var direkt dålig, men jag förstår nog inte varför den har fått sådan uppmärksamhet. För mycket utsvävningar som inte hade med berättelsen i sig att göra och som gjorde att jag tappade intresset. Nej, den vill jag inte ska vinna.

Mitt nästa projekt blir istället Juno.Hoppas den är bättre.

 

De andra filmerna i kategorin är för övrigt:


Michael Clayton


No Country for Old Men


There Will Be Blood


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback