TV-kväll

Igår ägnade jag kvällen åt att titta på TV och upptäckte två nya program som jag inte sett förut. Och båda var på SVT.

Det första programmet heter TV-stjärnan och är en tävling som går ut på att hitta en ny programledare för SVT (fast tydligen ska vinnaren bara få leda ett avsnitt, SVT kan inte lova nån att bli TV-stjärna. Jag känner mig lite lurad.) Av de som gick vidare var majoriteten unga med invandrarbakgrund. Kanske ett led i nån form av omprofilering av SVT, hm... Jag får nog vänta tills tävlingen börjar på riktigt innan jag kan bestämma mig för om det är värt att följa. Igår var det bara utgallring och man fick inte någon uppfattning om de tävlande ens var duktiga.

Efter det var det dags för Dubbat. Ett nöjesprogram där två lag tävlar om att roa publiken, lite som Parlamentet (och det leds för övrigt av Hans Rosenfeldt). Programmet handlar om att lagen får ett gammalt TV-klipp som de ska förse med nya repliker. Det var riktigt roligt och något jag definitivt kommer att se fler gånger. Rekommenderas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback