Nyårslöften med mätbara mål

Jag har förlängt mina nyårslöften från förra året som var att se mer filmer och läsa fler böcker. Men som man säger inom Företagsekonomin så måste målen vara konkreta och mätbara. Hur ska jag annars veta att jag har uppfyllt dem?

Vad gäller filmer så ska min lista över sedda filmer ha kommit upp i 1500 stycken när året är slut, vilket innebär att jag måste se lite över 200 filmer.

På bokfronten är det lite svårare. Jag tror det får räcka med att jag faktiskt läser klart de böcker eller bokserier som jag har påbörjat. Det är ingen mening med att sikta för högt, för jag tappar lätt intresset och påbörjar en ny bok istället.

Bokserier/böcker som ska läsas ut innan året är slut:
  • Handelsmännen och de magiska skeppen av Robin Hobb
  • Septimus Heap av Angie Sage
  • Den mörka materian av Philip Pullman
  • Gåtornas palats av Dan Brown
  • Labyrinth of Evil av James Luceno

Det får räcka så. Som sagt, jag har problem med att läsa klart böcker och lyckas jag med denna bedrift kan jag vara stolt över mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback