Oscar night

Jag trodde jag hade planerat allt så bra för vakan. Jag skulle gå och lägga mig sent på lördagen och gå upp tidigt på söndagen, för att sedan kunna sova några timmar på söndag kväll. Det slutade med att jag varken sov på natten mellan lördag och söndag eller på kvällen innan Oscargalan, på grund av halsont. Men mot alla odds lyckades jag hålla mig vaken hela natten.

Galan var lite tråkig för att ha varit ett 80 års-jubileum. Det kunde ha varit fler uppträdanden eller fler roliga montage från de gångna 79 åren. Fast med tanke på att det inte blev klart förrän 10 dagar innan att galan faktiskt skulle bli av, så får jag väl vara nöjd.

Största överraskningen:
Att Marion Cotillard vann bästa kvinnliga huvudroll.

Minsta överraskningen:
Att Daniel Day Lewis vann bästa manliga huvudroll.

Bästa tacktalet:
Tilda Swinton: "Happy birthday, man. I have an American agent who is the spitting image of this. Really truly the same shape head and, it has to be said, the buttocks."

Bästa tacktalet på försök nummer två:
Marketa Irglova för bästa sång: "No matter how far out your dreams are, it's possible. And, you know, fair play to those who dare to dream and don't give up. And this song was written from a perspective of hope, and hope at the end of the day connects us all, no matter how different we are."

Tacksammaste tacktalet:
Marion Cotillard. "Thank you life, thank you love, and it is true, there is some angels in this city. Thank you so, so much."

Fåordigaste tacktalen:
Ethan Cohen för bästa manus efter förlaga: "We, uh... Thank you very much."

Ethan Cohen för bästa regi: "I don't have a lot to add to what I said earlier. Thank you."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback