Mångmiljonärer handlar på IKEA

I min familj gillar vi projekt. Det måste vara nåt genetiskt släktdrag som det är meningslöst att försöka undfly. Ungefär som att försöka undfly tvätten. Det slutar oftast med att man får bita i det sura äpplet.

Just nu håller vi på med ett projekt som involverar hela familjen och som jag kallar för "Operation fritidshus". Vi har rivit vår gamla sommarstuga och ska nu bygga ett nytt. Och med bygga menar jag montera ihop ett färdigt fritidshus. Det är inte helt klart än hur det ska se ut, men eftersom vi helt plötsligt har blivit duktiga på det där som kallas för framförhållning, så var vi till IKEA i helgen för att kolla på kök där vi fick hjälp av en kille på köksavdelningen.

Mitt i allt diskuterande kom det även fram att samtidigt som operation fritidshus pågår för fullt, ska min storebror med flickvän köpa lägenhet i Stockholm. Jag fick en känsla av att vi framstod som ganska rika (eller bortskämda eftersom vi får nöjet att planera bygget medan pappa får stå för plånboken) och det kanske bara var inbillning, men verkade inte köksavdelningskillen helt plötsligt väldigt hjälpsam?

I efterhand inser jag att det låter paradoxalt. Miljonärer handlar nog inte på IKEA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback