Inside inside

På senaste tiden har jag verkligen börjat gilla Inside the actors studio. Ända tills nyligen har jag haft svårt för James Lipton, programledaren och nån form av lärare på en dramaskola i New York. Inte av någon speciell anledning, egentligen, jag har bara funnit honom obehaglig. Det kanske har nåt att göra med hans ständiga blinkningar till publiken eller att han sitter så långt ifrån sina intervjuoffer. Vem vet.

Visst, Lipton kanske är lite inställsam ibland, men det är ju inte meningen att han ska sätta skådespelarna i den heta stolen, utan mer att de ska få berätta om sina erfarenheter och förhoppningsvis lära eleverna i publiken något.

Det är hursomhelst väldigt intressant. Jag tror till och med att jag ska köpa hans bok Inside inside. Programmet har hållit på i mer än 13 år och haft mer än 200 gäster. Det är klart att Lipton måste ha en hel del intressant att skriva om!

Förhoppningsvis för man reda på Steven Spielbergs favoritsvordom.

Kommentarer
Postat av: Glänne

Han är läskig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback