Import eller inhemskt

Varför ska det ta så lång tid att beställa böcker? Beställer man en DVD-film får man ju den levererad nästa vardag. Vad är skillnaden? Går det inte att ha böcker i lager, utan de måste köpas in från nån annanstans, till skillnad från filmer? Kan nån förklara det för mig? Jag förstår inte.
 
Nu har jag till och med mätbara bevis på hur lång tid det tar för böckerna. I måndags köpte jag en bok från Adlibris och två stycken samlarobjekt från USA. Ja, okej då, leksaker som ska stå i bokhyllan och beundras. Men för mig är dem samlarobjekt. Sedan får jag mail från båda ställena samtidigt att paketen har skickats. Sedan kommer ytterligare ett meddelande om att de kommer att levereras på måndag. Det ena paketet skickas från Stockholm och det andra från Kalifornien, via Memphis, Paris och Stockholm. Och jag får dem samtidigt! Jag förstår inte.

I fortsättningen ska man alltså beställa från utlandet. Det går tydligen snabbare och är i en del fall till och med billigare. I alla fall när det gäller böcker.

Jag förstår inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback