And the Oscar goes to...

Inatt är det dags för Oscargalan! Typiskt nog har jag blivit sjuk och orkar inte göra nåt speciellt av natten, så det blir väl till att se galan nerbäddad i sängen. Men så länge jag får se galan så är jag nöjd (av olyckliga omständigheter så missade jag den förra året för första gången sedan jag började se på galan).

Jag har försökt att se så många filmer som möjligt och målet var att åtminstone se alla i "bästa film"-kategorin. Tyvärr har jag fortfarande inte sett There will be blood men den har helt enkelt inte gått att få tag på. Hursomhelst hoppas jag att det inte gör så mycket, för jag tror ändå att No country for old men kommer att vinna. Jag hoppas även att Javier Bardem vinner för bästa biroll. Det vore även roligt ifall Ellen Page vann för sin roll i Juno, fast Julie Christie verkar vara det mest populära valet.

Så länge Atonement inte vinner för bästa film och Into the wild blir tilldelad en Oscar, så kommer jag att vara nöjd. Nästa år förväntar jag mig att se Indiana Jones nominerad i flertalet kategorier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback