Kan fläckar ge fläckar?

Denna sommar har mycket tid gått åt till att måla sommarstugan. Det har resulterat i färgfläckar lite överallt; på armar, ben, byxor och skor. Förvånansvärt nog har mina tröjor alltid klarat sig. Med detta i åtanke bestämde jag mig för att vara lat och inte byta om till någon av mina vanliga målartröjor, när vi senast åkte ut till sommarstugan (ni förstår vartåt detta barkar?). Det var egentligen ingen fin tröja jag hade på mig, men ändå en som jag gärna vill kunna använda i vardagligt bruk utanför hemmet.

I enlighet med Murphys lag så fick jag självklart denna gång en färgfläck på tröjan (ni hade rätt!). Just när jag som bäst höll på att sörja tröjans degradering till slappbruk, fick jag syn på flaskan med lacknafta. Vi använder ju den vätskan för att rengöra penslarna och den fungerar utmärkt till att få bort fläckar från händerna. Om den nu fungerar till hud, så varför inte till tyg, tänkte jag och gjorde slag i saken.

Olyckligtvis visar det sig att lacknaftan i sig fläckade ner tröjan. Med en ännu större fläck!

Nu ligger mitt sista hopp hos tvättmaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback