TV-spelande slutar alltid med trasiga lampor

Äntligen har jag köpt ett Nintendo Wii. Jag och min lillebror invigde det med att spela lite Wii sports.

När man startar ett spel dyker det upp påminnelser om att spänna fast handledsremmen på handkontrollen och dem finns tydligen där av en anledning. Jag berättade för lillebror de historier jag har hört om folk som viftat så frenetiskt att de tappat kontrollen och slagit sönder fönster. Lillebror fnyste åt dessa klantiga människor, men spännde iallafall fast remmen.

Några minuter senare, när vi är mitt uppe i en bowlingturnering och lillebror ska till att svinga iväg klotet, tappar han handkontrollen. Skamset medger han att remmen nog var en bra idé.

En annan varningsskylt som är återkommande föklarar att man ska se till att det inte finns andra människor eller möbler i närheten när man spelar. Till den listan vill jag lägga till lampor.

Lillebror och jag testade boxningsspelet och vi försökte ursinnigt att boxa ner varandra (ja, karaktärerna i spelet iallafall. Inte varandra). Jag leder och lillebror försöker desperat att få in en träff. Istället träffar han min taklampa och har sönder den. Vi bytte till det lungare spelet golf istället.

Det finns alltså anledning att ta varningarna på allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback