JavaScript är inte fulkod

På många sätt är vår lärare bra vad gäller att tänka framåt och göra dynamiska hemsidor. Han är ofta öppen för nya idéer och verkar genuint intresserad. Men när han säger till oss att använda ren kod och inte en massa JavaScript, tycker jag att han har ett fruktansvärt ålderdomligt tänkande.

Jag ser inte problemet i att använda JavaScript, speciellt inte när jag suttit i två dagar för att få ihop en snygg meny som dessutom fungerade alldeles utmärkt. I slutänden fick jag ända förkasta menyn, för att läraren inte gillade allt mitt JavaScript, bara för att upptäcka att en annan grupp i klassen gjort på ungefär samma sätt som jag. Hmpf!

JavaScript är inte ful kod och innebär så mycket mer än bara pop up-fönster!

Jag ville bara påpeka det för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback