Sömnlösa nätter

Det är något allvarligt fel på min sömn. Det hela började för några veckor sedan när jag inte kunde sova alls, så därför bestämde jag mig för att börja med träningen igen, nu när jag är frisk. Frisk för stunden, ska jag nog säga, för jag har hört att det går förkylningar igen. Får se hur länge jag lyckas stå emot den här gången. Hursomhelst, träningen ska ju vara bra för sömnen och jag var helt säker på att jag åtminstone skulle känna mig trött, speciellt eftersom jag även såg till att gå upp skapligt på morgnarna. Jodå, tröttheten kom faktiskt, men klockan nio på kvällen och varar i ungefär en timme. Efter det är jag lika pigg igen och kan omöjligt somna. Igår planerade jag faktiskt min kväll efter detta och såg till att vara redo för sängen vid den tidpunkten då jag är trött. Typiskt nog var det OC på TV som slutar, just det, klockan tio, det vill säga, just då när min trötthet försvinner och jag måste återigen förbereda mig på några timmars strirrande upp i taket.

Enda tiden på dygnet när jag verkligen är trött och kan sova är på morgonen, men tyvärr är mitt schema så dumt planerat att jag har föreläsningar då. Det positiva är att jag har kommit underfund med att jag ju kan plugga på kvällarna. Risken är ju betydligt mindre då att jag ska somna med ansiktet begravet i boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback