Post på villovägar

Häromdagen upptäckte jag att ytterdörren till trapphuset numera är låst dygnet runt, istället som förut bara på natten. Ja, det är väl en bra idé i teorin, men det uppstår ju vissa problem i och med detta. Har man ingen nyckel hit innebär ju det att man inte kan komma åt våra brevlådor eller ringklockor. Besvärligt om man skulle ringa och beställa hem en pizza. Men vad värre är, hur blir det med posten? Sedan dess att ytterdörren låstes har jag inte fått några brev. Inte ens reklam. Om nu detta bara är en slump har jag inte lyckats lista ut än. Det verkar ju ganska idiotiskt att inte förse brevbäraren med en nyckel så att han kan leverera posten. Å andra sidan är det ÖBo vi pratar om... Jag undrar var alla mina brev annars tar vägen. De kanske samlas på hög i nån gammal lagerlokal, tillsammans med all annan post som av någon anledning inte har nått fram till sina mottagare. Jag kan bara inte tro att jag är så tråkig att jag inte får någon post på tre dagar (jag väntar ju faktiskt två paket!). Nej, då satsar jag hellre mina pengar på att brevbäraren inte kommer åt min brevlåda. Känns bättre så.

Tack och lov att jag inte brukar ringa och beställa pizza. Det skulle krångla till det hela ännu mer.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Eller, känns det verkligen bättre så? Då kanske posten är borta..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback